Zupa z czerwoną soczewicą, marchewką i papryką

Pomimo, że to tylko zupa, to jest ona tak bardzo sycącą, że duży talerz może zastąpić nam dwudaniowy obiad. Właściwość tą posiada dzięki soczewicy, w której zawartość białka jest bardzo duża – w 100 g soczewicy znajduje się go aż 25 g. Dodatkowo zawiera ona też dużą ilość błonnika, który wypełniając żołądek daje uczucie sytości na bardzo długo. Potwierdzają to wyniki badań naukowców z Kanady, którzy wykazali, że rośliny strączkowe bardzo skutecznie zaspokajają głód. Przekonują, że jedzenie jednej porcji tego typu roślin dziennie zwiększa sytość o 1/3 w stosunku do diety ich pozbawionej, co zmniejsza chęć na dojadanie między posiłkami czy słodkie przekąski. Dzięki tej cesze soczewica i dania z niej zrobione świetnie nadają się dla osób, które zaczęły się odchudzać.

Pora: obiad
Rodzaj dania: zupa
Czas namaczania: ok. 30 minut
Czas przygotowania: 35 minut
Porcja: 4 osoby

Szybka, sycąca zupa

Continue reading

Ciasto z gruszkami

Gruszka Konferencja jest, podobnie jak Klapsa i Lukasówka, jedną z najbardziej popularnych odmian w Polsce. Gruszka ta przywędrowała do nas w latach 70. z Anglii, gdzie została wyhodowana już w 1884 r. Konferencja jest nazywana „Królową chłodni”, gdyż w chłodniach z kontrolowaną atmosferą potrafi wytrzymać nawet do maja. I bardzo dobrze, bo dzięki tej właściwości możemy się rozkoszować jej słodkim smakiem w środku najtęższej zimy. Konferencja i Klapsa są bardzo soczyste. Dlatego warto je jeść na surowo, jak i wykorzystywać w deserach i ciastach. Poniżej słodkie danie, w którym gruszki przykryte są pierzynką z ciasta.

Pora: deser
Rodzaj dania: ciasto
Czas przygotowania: ok. 20 minut
Czas pieczenia: 35 minut
Porcja: 8 osób

smaczny deser

Continue reading

Szakszuka

Szakszuka to danie pochodzące z kuchni tunezyjskiej. Składa się z jajek duszonych w pomidorach cebuli i papryce. Może być pomysłem na śniadanie mistrzów lub pożywną kolację. Można do niej dodać coś mięsnego jak boczek czy kiełbasa, jednak w tym przepisie pozostaliśmy przy jej bardziej tradycyjnej wersji.

Pora: śniadanie, kolacja
Rodzaj dania: jajka zapiekane
Czas przygotowania: ok. 30 minut
Porcja: 2 porcje

Szybka kolacja, sycące śniadanie

Continue reading